NM Stafett 2018!

Postet av Langrenn den 16. Jan 2018

Sist søndag var det duket for nasjonalsportens folkefest på Gåsbu; NM- stafetten 2018! Over 250 lag var påmeldt ved siste påmeldingsfrist, og OSI langrenn stilte med både herre- og damelag!

I lett snøvær var det guttene med startnummer 74 som skulle først ut i ilden. Asbjørn Slagtern Fjellvåg gikk den første etappen på 10km klassisk og vekslet som nummer 109 med Ivar Hesselberg Indby som la ut på sin skøyteetappe. Øivind Due Trier hoppet inn som ankermann på grunn av sykdom i troppen og tilbakela den siste etappen. I herreklassen var det Emil Iversen som spurtet IL Varden Meråker inn til NM- gull.

På damelaget, med startnummer 80, gikk Nora Ugland første etappe klassisk. Siri Østensen skøytet seg gjennom den andre etappen og vekslet med Kristin Riseth som spurtet laget inn til en 52. plass av 80 startende lag. Også i dameklassen var det Varden Meråker, med Kathrine Harsem på ankeretappen, som stakk av med seieren.

Med fine løyper og god stemning ble det en bra stafett- dag til tross for at gullene glapp!
Nå er det bare å legge seg i hardtrening (og skaffe litt FIS- poeng!) til neste års NM- stafett som går av stabelen i Meråker!