Bortekamp mot NBK for G13

Postet av Eikanger G14 (2010) den 28. Okt 2023

Kamp lørdag 28 okt kl 13:00 borte mot NBK.

Jeg er så vanvittig stolt over dette laget. Stolt over å være en del av denne gjengen. Dette laget har store ambisjoner og vil nå langt. Det har lenge vært snakk om denne kampen. Både trenerteam og spillerstall hadde et ønske om å slå NBK. Jekke de ned litt. Det klarer vi i dag, vi slår NBK 2-1 etter en thriller av en kamp.

Vi spiller med høye skuldre og er til tider kaos utpå der. Men- vi viser også kvaliteter som dette laget har mye av når vi virkelig spiller fotball. Da sitter en-touchpasninger, gjennombruddspasninger og laginnsatsen er enorm. Jonas, vår viktige midtstopper var helt avgjørende å ha på banen i dag. Han spiller smart, er rolig i det han gjør og har overblikk på hva som skjer utpå matta i dag. Backene våre Benjamin og Thomas er også avgjørende i dag på at vi ikke slipper inn flere mål.

Martin Raknes som kommer inn og spiller defensiv midtbane er så sterk i dag og gjør det veldig vanskelig for NBK å komme igjennom. Han var også avgjørende i går når Eikanger G13-2 vinner hjemme mot Eidfjord 3-2. En vanvittig presentasjon av Martin. Vi er fortsatt ubeseiret! Klarer vi rent bord?

2 kamper igjen gutta. Det skal mye til for at et lag kan vinne alle sine seriekamper og være ubeseiret. Nå er faktisk dette laget nettopp i ferd med å gjøre dette! FANTASTISK JOBBA GUTTA!!

Referat Helge Rasmussen

Kjekt å sjå NBK og Eikanger-spelarar i god prat etter kampen, Her er Jonas frå Eikanger og kaptein Viljar frå NBK (som hadde bursdag på Kampdagen).